Refleksi 2009

Dalam tahun 2009 ni ada banyak gak benda yang berlaku dalam hidup aku, ayuh kita ikuti bersama kisah hidupku.

PASUM

1 Januari 2009 : aku sambut new year kat bilik dengan lokman n Afiq bersama sebotol sparkling (ala2 champagne). Time tu berlaku perebutan botol antara aku n lokman menyebabkan jari kaki kanan aku terseliuh(or patah). Yang tu menjadi kecacatan kekal hingga kini.

7 April 2009 :
first time aku sambut birthday bersama sahabat2.



21 April 2009 :Aku meninggalkan bumi UM untuk bercuti.

Ada la jugak beberapa lagi kes2 lain tapi cam terlalu banyak nak tulis. Antaranya lawatan kerap aroi dan haidar ke UM. Lawatan mingguan ke Mid Valley dan sebagainya


Ceramah Motivasi

Antara sekolah yang sempat aku lawati or adaka program bersama adalah :

  1. SK Seremban Jaya
  2. SMK Kampung Selamat, Butterworth
  3. SK Wira, Kuantan
  4. SK Kulim, Kedah


UMP

Dekat UMP ni x banyak sangat benda. Aku pun baru je masuk dalam 1 sem. Tapi antara perkara signifikan yang aku ingat adalah perbalahan antara kaum dalam kelas aku yang telah dibangkitkan oleh individu yang tak bertanggungjawab sekaligus mengheret aku ke kancah kekacauan ini.

Orator
Aku baru je berkecimpung dalam bidang ni. Sempatlah masuk beberapa pertandingan cam :
  1. Pertandingan Pidato Kemerdekaan (Anjuran Perpustakaan Negara)
  2. Pertandingan Debat Diraja (UM)
  3. Pertandingan Pidato Kemerdekaan (Anjuran UIAM)


So, ni je la antara kisah hidup aku sepanjang 2009.
Wish u all a happy new year

No comments: